آکادمی مهندس کرمی - تجربه یک آموزش با کیفیت!

نصب PhpStorm
آموزش نصب PhpStorm برای ویندوز

alt picture

پارسا خادم

در 13 اردیبهشت 1403

alt picture

آموزش نصب JetBrains PhpStorm برای Windows

در این بخش از مقالات Codingk با موضوع " آموزش نصب  PhpStorm" در خدمت شماخواهیم بود تا با این محیط کد نویسی php آشنا شوید.

 

 

 PhpStormچیست؟

 

همانطور که میدانید یک برنامه نویس خوب به یک محیط کد نویسی قوی و قدرتمند نیاز دارد ؛ حال درست است که برنامه نویس ها میتوانند در یک محیط ساده برنامه نویسی کنند ، مانند Notepad یا  Notepad++ولی هیچگاه به آنها کمکی نمیکند در تسریع کد نویسی و این باعث ایجاد خطا در کد نویسی میشود. امروزه شرکت های زیاد و مختلفی محیط های برنامه نویسی هوشمند و قدرتمندی را ارائه داده اند تا برنامه نویسان بتوانند بسادگی در آن بدون فکر کردن به اینکه ممکن است علامت های Semi-Colon و یا پرانتز و ... جا انداخته باشند فقط و فقط به کد خود فکر کنند و محیط برنامه نویسی این علامتها و بسیاری از موارد دیگر را اصلاح کند.

 

در بین شرکت های مختلف توسعه محیط کد نویسی ، شرکت JetBrain  که همه آن را با محیط برنامه نویسی   Intellij می شناسند ، یک محیط برنامه نویسی دیگری به نام PhpStorm  معرفی کرده که در واقع بخشی از پلتفرم Intellij  است که قابلیت نصب به صورت جداگانه را نیز دارد.

 

PhpStorm یک محیط ساده و در عین حال حرفه ای برای  زبان برنامه نویسی PHP و زبان های دیگر وب است که با هدف افزایش بهره وری توسعه دهندگان و برنامه نویسان عرضه شده است.

این محیط برنامه نویسی حرفه ای ، به صورت کامل کد شما را آنالیز و درک کرده و میتواند بخش های ناقص آن را تکمیل کرده و یا به شما نقص های کلی کد را به شما نمایش دهد.

 

 

برخی از ویژگی ها و کاربرد‌‌های PhpStorm

 

این محیط برنامه نویسی حرفه ای ، بسیاری از فریم ورک های PHP را پشتیبانی میکند ، وقتی در حال استفاده از فریم ورک های PHP هستید، PhpStorm بهترین گزینه است زیرا این برنامه از فریم ورک های محبوب مانند Laravel ، Drupal ، WordPress ، Zend ، Symfony  و... پشتیبانی میکند و نیز کد شما را میتواند کامل آنالیز کند.

 

پشتیبانی از پایگاه های داده، پیاده سازی پایگاه های داده و کد SQL با PhpStorm آسان است ، زیرا پلاگین های بسیار زیادی برای این موضوع دارد که به شما نیز کمک خواهند کرد و اگر خطایی داشته باشید در کدتان، خطا را به شما نمایش میدهد.

 

PhpStorm برای توسعه دهندگان ورد پرس به منظور طراحی قالب وردپرس و افزونه های کاربردی بسیار حائز اهمیت است. بیشتر دوره های آموزشی طراحی قالب و افزونه ، از این نرم افزار حرفه ای استفاده میکنند.

 

 

دانلود PhpStorm

 

PhpStorm  یک نرم افزار پولی و غیر رایگان است،اما JetBrains امکان استفاده رایگان از این نرم افزار را به مدت 30 روز برای شما فراهم کرده است، ولی بعد از 30 روز شما باید این نرم افزار را خریداری کنید، برای دسترسی  و نصب  این نرم افزار میتوانید به سایت آن به آدرس https://www.jetbrains.com مراجعه کرده و مطابق سیستم عامل خود PhpStorm را دانلود نمایید.

برای نصب نسخه ی کرک PhpStorm شما باید به سایت های ایرانی مراجعه کنید و فایل این نرم افزار را دانلود کنید، بسیاری از سایت های ایرانی این نرم افزار را در اختیار کاربران قرار داده اند و برای دانلود کرک این نرم افزار تنها کافیست در گوگل سرچ کنید و از یکی از سایت های ایرانی کرک آن را دانلود نمایید در ادامه ما نسخه ی کرک را نصب و راه اندازی میکنیم، در این آموزش با ما همراه باشید.

 

 

نصب PhpStorm جدیدترین نسخه کرک شده

 

ما در این آموزش از سایت محبوب ایرانی Soft98 استفاده میکنیم. میتوانید با استفاده از لینک های زیر نسخه ی جدید PhpStorm و کرک آن را دانلود نمایید.

 

دانلود نرم افزار PhpStorm

 

دانلود کرک PhpStorm

 

بعد از دانلود لینک های بالا دو تا فایل یکی با پسوند .exe و دیگری با پسوند .zip خواهید داشت، فایل اولی با پسوند  .exeکه PhpStorm هست را اجرا کنید. منتظر بمانید تا صفحه نصب PhpStorm بیاید ...

 

 

 

 

 

در قسمت بالا روی گزینه ی Next میزنیم

 

 

 

 

 

در قسمت Destination Folder شما میتوانید محل نصب PhpStorm را مشخص کنید.

(میتوانید به صورت دلخواه هر درایوی را انتخاب کنید ولی به صورت رایج درایو C برای نصب برنامه ها به کار میرود).

در قسمت Space required فضایه ذخیره سازی است که PhpStorm نیاز دارد برای نصب و Space available فضای خالی درایوی است که شما آن را انتخاب نموده اید.

 

 

 

 

سپس با توجه به نوع ورژن ویندوز و سیستم خود از بین گزینه های 64 بیت و 32 بیت یکی را انتخاب کنید، برای دیدن نسخه ویندوز خود میتوانید با کلیک راست کردن روی This Pc یا My Computer  و انتخاب گزینه properties اطلاعات مورد نظر را به دست آورید.

 

در تصویر زیر

 

 ●قسمت Create Desktop Shortcut  تیک PhpStorm را بزنید برای اینکه بعد از نصب برنامه PhpStorm روی دسکتاپ شما ظاهر شود.

 

 ●قسمت  Update Context Menu تیک  Add Open Folder as Project را باید بزنید این تیک برای این است که وقتی روی پوشه پروژه خود راست کلیک کردید گزینه Open Folder as PhpStorm Project ظاهر شود و پوشه خود را با PhpStorm بتوانید باز کنید.

 

 ●قسمت Create Associations زبان های برنامه نویسی که میخواهید کار کنید را تیک بزنید البته بهتر است تمام تیک ها را در این قسمت بزنید چون ممکن است بعدا به آن ها نیاز پیدا کنید. (همچنین پس از نصب PhpStorm نیز از منوی داخل برنامه هم میتوانید زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را اضافه کنید. )

 

 ●قسمت Update PATH Variable تیک Add bin folder to the PATH را بزنید بهتر است، زیرا پوشه bin در PATH اضافه میشود. سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

در تصویر زیر گزینه ای را انتخاب نکنید همان JetBrains بهترین گزینه است.

سپس روی گزینه Install بزنید تا برنامه  PhpStormبرایتان نصب شود.

 

 

 

 

 

منتظر بمانید تا برنامه کامل نصب شود ...

 

 

 

 

بعد از تمام شدن مراحل نصب، با صفحه ی زیر مواجه می شوید. با انتخاب گزینه ی Reboot now سیستم شما ری استارت می شود، با انتخاب گزینه I went to manually reboot later سیستم شما ری استارت نمیشود. بعد از انتخاب مورد نظر روی گزینه Finish بزنید،

حالا برنامه PhpStorm با موفقیت روی سیستم شما نصب شد.

 

 

 

 

کرک کردن PhpStorm

 

برای کرک کردن PhpStorm باید این فایل را دانلود کرده باشید که در اول آموزش، لینک دانلود را گذاشتیم.

 

دانلود کرک PhpStorm

 

بعد از دانلود کرک PhpStorm شما یک فایل با پسوند Zip دارید، فایل زیپ را باز کنید، داخله فایل زیپ یک پوشه ای با نام ja-netfilter وجود دارد آن را اکسترکت کنید، رمز فایل زیپ soft98.ir است.

بعد از این مراحل باید پوشه ja-netfilter کپی کنید و در درایو C بریزید. وارد پوشه ja-netfilter شوید بعد از آن وارد پوشه scripts شوید.

مانند: C:\ja-netfilter\scripts

 

دو فایل با نام های install-all-users و install-current-user و با پسوند های vbs وجود دارد اولین فایل با نام install-all-users را اجرا کنید.

 

 

پیامی مانند تصویر زیر برای شما ظاهر می شود، روی گزینه Ok کلیک کنید و منتظر بمانید پیام بعدی برایتان بیاید.

 

 

 

 

 

 

پیام دیگری مانند تصویر زیر برای شما میاید مجدد روی Ok کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

فایل دوم با نام install-current-user را اجرا کنید، و مانند فایل اول دوتا پیام برای شما ظاهر می شود و باید هر دو را روی گزینه Ok کلیک کنید.

مراحل نصب و کرک PhpStorm تمام شد و با موفقیت روی سیستم شما نصب شد.

 

جمع بندی

 

در آموزش PhpStorm آموختیم که PhpStorm یک محیط قوی و قدرتمند برنامه نویسی برای توسعه ی وب و PHP است. از مزایای PhpStorm می توان پشتیبانی کامل از WordPress ، Symfony ، Laravel ، Drupal ، Zend و سایر فریم ورک های PHP نام برد. یکی دیگر از مزایای PhpStorm این است که  بدون فکر کردن به اینکه ممکن است علامت های Semi-Colon و یا پرانتز و ... جا انداخته باشید میتوانید فقط و فقط به کد خود فکر کنید و PhpStorm این علامتها و بسیاری از موارد دیگر را اصلاح می کند.

 

 

3 ماه پیش